CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

21.3.10

Köp ett guldhjärta.

När jag var ute och promenerade igår, i det sköna vårvädret, tänkte jag på Tina. Hon skulle ha njutit nu, hon älskade solen.
Jag fick dåligt samvete, för jag får lov att uppleva våren, och inte hon.

Ville göra något konstruktivt av min längtan. Då kom jag på...hjärtan de gör på hospicet.
På Tinas begravning, bar hela familjen detta hjärta, på sina kläder. Så jag förknippar det med Tina.

Hon vistades sin sista tid, på Änggårdens hospice, HÄR.
Det är ett fantastiskt ställe att vara på, i livets slutskede. Det fanns inget som var omöjligt, för personalen.
Tina fick massage kl 9 på kvällen, om hon ville, hon fick bada spa med levande ljus, hon fick åka ut på altan, med hela sängen, trots syrgas och allt. Inget var besvärligt. De tog även hand om oss anhöriga, på ett fantastiskt sätt.

Själva hospicet såg inte ut som ett sjukhus, på något. Alla har egna rum med mysiga möbler och soffgrupp, Tv och allt.
T.o.m sjukhussängen, är inbyggd i snyggt trä. Vi fick ta med Tinas tillhörigheter, prydnadssaker och hänga upp tavlor hemifrån. I korridoren fanns inga lysrör i taket, utan kristallkronor. Det fanns ett spa med växter och kandelabrar. Helt fantastiskt.
Änggården, fick Tina att le igen. Hon vaknade upp och bara hade det skönt sin sista tid.


Iallafall, de gör små söta guldhjärtan, som de säljer. Det går till deras verksamhet, att göra det lilla extra för sina gäster. Dessa säljer de sedan för 20:-.
10:- går till tillverkning och, 10:- går sedan till verksamheten pä Änggården.
(klicka på bilden, så blir den stor)
Nu tänkte jag, om någon därute, mina vänner eller okänd, vill ha ett sånt här sött guldhjärta, som man sätter på sina kläder, för 20:-, så kan ni mejla mig, eller skriva i kommentarerna. Det är bra att veta hur många som är intresserade av att köpa ett.

Nu kan det ta lite tid, innan smycket kommer, för man måste åka dit för att hämta.
Därför är det bra att veta antal hjärtan, jag ska ta med mig hem.
Sedan tänkte jag, isåfall, att ni postar en tjuga till mig, och skickar med ett frankerat kuvert med er adress, så skickar jag hjärtat till er. Men det är en senare historia.
Men mejla mig gärna, eller skriv i kommentarerna, om ni är intresserade av att köpa ett.

Och...ingen förtjänst går till mig, Jag gör detta för Tina's skull!

4 har något att säga:

Ljung sa...

Åh vilket bra initiativ!!!

Hjärtat är så fint, så det borde gå att sälja flera såna.

kram kram
lillasyrran

Botchow sa...

FINT!! Ser fram emot mitt! köp folket köp!!

NoOne sa...

Så vackert!!!
Det lilla ♥ vill jag Köpa,du har min mail vännen *Kraamas*

Karin sa...

Tack så mycket, annmi. Lägger på minnet:-D