CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

18.7.10

Allt är relativt...

Ser på en gammal repris av lyxfällan.
Säger bara...allt är relativt!!

Min egna skuld på under 10 000:- till banken, blev plötsligt väääääldigt, väldigt liten.

Det är en "stackars" lågavlönad undersköterska, med 3 stora platt-TV-apparer och en massa annat LYX i hemmet, (den ena platt-TV;n nyligen inköpt t.o.m ), som sitter med en skuld på en kvarts miljon kronor...och hon är ensamförsörjare!
Varför köper man LYX, när man inte har pengar?!

( Själv sitter jag fortfarande med en liten tjock -TV på sonen rum, från mitten av 80-talet.
Min egna TV, är ett "arv" från min dotter, och är även den en tjock-TV. Tror den är typ 8-10 år gammal.)

Förstår liksom inte hur man tänker där....!

..och jag har fortfarande inte skrapat lotten som ligger i min plånbok...

4 har något att säga:

Ljung sa...

Håller med i ditt resonemang där!!
Vi köper aldrig någonting utan att först spara ihop till det... och det gällde även USA äventyret!
Det enda vi har på lånet är bilen och lägenheten....

... och du... SKRAPA LOTTEN NU!!
haha

Karin sa...

..visst är det så, lena.
Det är en sak när pengarna inte räcker till, men fritöser och plattTV,ar är bara LYX.

..inte skrapat än:)

NoOne sa...

Håller mé...
Här gäller kontant betalning!

*Thihii* Spännande mé Lotten....
Skrapa så vi få veta hur mycké du vinner /Kraaam

Karin sa...

det var inget på lotten....!!

annmi; visst är det så. En sak när pengarna inte räcker till mat och att leva...men lyx, och sen gnälla, det fattar jag inte alls!