CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

19.9.10

Val 2010...och lite annat!

Var jag står i frågan, och vad jag röstar på, är ingen hemlighet:) Hejja Rödgrönt och Mona! 
Tror det är bra med en kvinna vid rodret, med en mjuk kvinnlig syn på saker och ting. Är också för deras valmanifest. Några som jag gillar:
*En ny sjukförsäkring. nej till bortre tidsgräns i sjukförsäkringen, höjt tak och rehabilitering i stället för utförsäkring.
*Minska barnfattigdomen. Höjt underhållsstöd, höjt bostadsbidrag för ensamstående och höjt flerbarnstillägg.
*Fördubbla bostadsbyggandet av hyresrätter och riktat stöd för att uppnå rimliga hyror och användande av miljövänligt teknik.
*100 000 jobb, praktik och utbildningsplatser.
*Sänkt kostnad för medlemskap och höjt tak och ersättning i a-kassan. 
*Alla ska få tillgång till en bra vård som ges på lika villkor, efter behov och finansieras gemensamt.


Göteborg på lördagen...


Har inte varit för aktiv på mina två bloggar, av vissa anledningar.
Förhoppningsvis bättrar jag mig, men dagarna är för korta, så jag hinner inte!
Jag vill givetvis skicka ett stoooort TACK och en KRAM, till underbara ANNMI
Det damp ner en härlig tidning i min postlåda, och jag älskar ju lektyr,
men det är en lyxvara för mig.
Photobucket

Annars så tränar jag på rehab och är ute och går varje dag, dels för träningen med ryggens skull, men också för jag vill ner några kilo innan jul. Man vill ju äta gott då.Och gudarna ska veta att fläsket sitter som berg, men jag kämpar på!
 Photobucket





Johanna har fyllt år, vi satt på Skype som vanligt, min sötnos och jag.
Photobucket
Hon kommer hem den 14 dec. Då är det längesen hon var hemma. September förra året. De stannar till 7 januari, så det blir ingen lång tid. Men även de har en vardag.
De kommer ha fullt upp med att resa hit och dit, många att träffa,
de åker ju givetvis även till Frankrike till Davids föräldrar.
men det ska bli skönt att hon finns här en stund.
Bara att se resväskan med hennes kläder...är ett nöje!

3 har något att säga:

NoOne sa...

Vi röstade igår :)

/Kram

NoOne sa...

*Generat Smile*...
Glömde ju....DU är verkligen Värd att få massa Tidningar :)

/Kraaaaaaaaam

Karin sa...

ja, så var det över då!!
Tråkigt resultat, men man får kämpa på i 4 år till.
Kram annmi och tack igen. Det är en intressant tidning, gillar ju "gammalt"
Nu nattedax/