CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

17.5.11

06 Dagens tema– en låt som påminner mig om ett ställe

Tänkte göra klart   Temat jag hållit på med ett tag, då det saknas några dagar när jag inte var hemma.
Gillar inte att det saknas dagar, och jag vill fullfölja det jag börjat med.
dag 06 – en låt som påminner dig om ett ställe
dag 07 – en låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle

dag 08 – en låt som du kan hela texten till
dag 09 – en låt du kan dansa till
dag 10 – en låt som får dig att somna
dag 11 – en låt av ditt favoritband
dag 12 – en låt av ett band du hatar

__________________________________________________________________

Det börjar med en kvinnoröst som ropar "I'm coming...I'm coming..."bakom scenen, i en fullsatt skrikande, hysterisk konserthall...det är Diana Ross konsert, och det är Diana som ropar ut orden och börjar sjunga.... 
Det är f.ö konserten som youtube-videon visar, som jag var över och kollade.
Jag åkte till England, enbart för detta. Min syster Lena, var gift och bodde där då. Året var 1982 och jag var 28år.
1 månad senare skulle jag träffa mina barns pappa och få boyfriend.Och 1 år senare skulle jag få barn, Johanna...!
Men än var jag singel, då var man ung och livet lekte verkligen, och det är min roligaste tid i livet just då....



Solar utanför syrrans hus i Basildon, inför Diana Ross konserten...


Annonsen som jag har kvar än idag, efter 30 år...


Diana Ross...som jag sett 2 gånger.


 På scenen...en upplevelse....

4 har något att säga:

Anonym sa...

Oooooooooooo,va' härligt & va roligt att se dig ♥

/Kraaaaaaaaaaam vännen!

Karin sa...

haha..tack.Måste fixa scanner, så himla kul att se gamla bilder från album, på digitalt sätt..haha
Dessa bilder fotade jag av..därför är de så kass kvalite.
Kul att höra från dig, tusen kramar<3

Botchow sa...

oooooooooo....snygga mammaaaaa!!! Du var nog en riktigt pingla pa den tiden! Och, det ar du ju fortfarande saklart! (Fast nog mer da)
puss och kraaaaaaaaaam!!

Karin sa...

gulle dig..du är lik mig vettu...en pingla..haha