CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

15.8.09

Operation...en petitess?!

Funderade lite.
Undrar om inte operationen som väntar mig, bara är en petitess. Jag förstorar nog bara upp det, och det värre än vad det är.
Javisst, jag kommer säkert att genomlida ett liiitet helvete. Men undrar om jag inte redan genomlidit det stora helvetet, för inget, inget kan vara värre än förra året.
Det var då jag flyttade.
Sökte ju läkare redan i februari, för ryggen var kass. Men att några månader senare, genomlida en flytt...inget kan nog bli värre.
Flyttstädade, åkte skytteltrafik för att hämta bananlådor, packade, rensade och slängde, skurade, flyttade ut mitt förråd för att måla, sedan in med allt igen, ringde hit och dit och ändrade adresser och abbonemang, och skurade och skurade...listan kan göra lång. Detta i över 30 graders värme.
Minns detta med rysningar.
Mitt förra hem. Minns när jag tvättade golvet här. Då fick jag först flytta allt till ena halvan och torka. Sedan göra samma sak med andra halvan.



Inte nog med det. Bytet av lägenheterna, strulade något otroligt, och allt fick ställas i vardagsrummet. Det var grejer upp till taket. Sen fick jag även ställa ute på balkongen.
Efter de som bodde där innan, hade fått ut sina saker, kunde vi sprida ut det lite mer.
Glömmer aldrig när jag och min son,försökte göra plats att lägga ner min säng, så jag kunde sova. Jag var så trött så jag kunde dö. Det tog aldrig slut. Kände bara att jag var totalt knäckt och tom. Hur skulle jag få ordning på den här röran ?! Var skulle jag börja?! Efter ledsam första natt, tog jag nya tag. Bara att bita ihop, för det står ingen magisk fe, utanför dörren...det gör inte det.

























...som om jag inte hade fått tillräckligt, var lägenheten ostädad. Eller de sa att de städat, men det går ju att bedöma på bilderna, om det var gjort eller inte.
Bara att bita ihop, för hundrade gången denna sommar, och sätta igång och skura lägenheten. Jag vägrade att ställa in mina saker, i detta snusk.
Jag vet inte varifrån jag egentligen fick krafter från, men jag började städa...igen.
Nu hann jag ju inte att städa precis allt. Det blev ju bara stopp. Jag hade fått två diskbråck och lite förskjutningar här och där. Det var väntat för mig, så jag blev egentligen inte så överraskad.
Jag hann iallafall att ta köket någorlunda.

















....så vad är en operation?!
Jovisst, jag har ont ett tag.
Jovisst, jag får gå med stelkorsett ett halvår.
Jovisst, blir det jobbigt.
Men jag tror INTE det blir som sommaren 2008...ett rent helvete.

7 har något att säga:

Ljung sa...

usch, skäms ju nästan över att man inte bodde nära dig, när du var i sånt behov av hjälp!!
Förstår att du måste kännt dig otroligt ensammen och du kämpade och kämpade. Dag efter dag....

Du är otrolig som tog dig igenom helvetet... och det är som du säger... vad är en operation jämnfört med helvetet -08???

Kram på dig och du....
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN... NU ÄR KLOCKAN ÖVER MIDNATT OCH DU FYLLER ÅR!!
Hoppas du gillar presenten!
För DIG att nyttja!

KRAM KRAM lillasyster

Karin sa...

Åh, vad gullig då är.
Nej, du ska inte skämmas och
det så sant det du säger, kände mig otroligt ensam och fattar inte att jag genomförde det. Blev tyvärr straffad för det dock.

Tackar för uppvaktningen. Jag gillar säkert din present, har ju inte sett den än. KRAM/storasyster

Trasdockan sa...

Hej vännen!
Ja jisses amalia säger jag bara. Fy fanken för att behöva utstå ngt sådant å i det skicket med. Kan nog inte fatta riktigt hur jobbigt det var. Hoppas du aldrig aldrig behöver genomgå sånt igen.
Är det idag eller var det igår du fyllde? GRATTIS kramar i massor till dig iallafall, haha jag fyller på torsdag ;)

KRAM! ♥

Karin sa...

...hoppas inte jag heller, tessan. Ska bo här tills jag hamnar på hemmet".
Det var igår jag fyllde...Tack snälla du.
Och Grattis till dig med...i förskott.

Botchow sa...

Usch mamma....mar sa daligt nar jag ser de dara bilderna!! Sa mkt som du gjorde.... helt sjalv... Och sa snuskigt det var dar!! USCH!!
Ja ibland suger det som sagt att bo har pa andra sidan jorden... Du vet att om jag a David varit dar, hade vi inte latit dej gora nagot, och gjort allt sjalva!!
Men det var ju sista gange du flytta, nu kommer allt bli battre!! speciellt efter operationen, da far du din stora beloning!!!

Alskar dej min starka mamma!!

Karin sa...

Jag vet att ni hade hjälp mig och det suger inte alls att ni bor där. Det är ditt hem.
Detta ligger ju bakom mig nu, men fick plocka fram minnerna och rysa lite, då känns det bättre, med allt som väntar.
Tycker själv att det är ganska fantastiskt, när man ser det upplagt så här.
Hoppas jag får en stor belöning efteråt...sen ska jag ta mig 17 inte skada min rygg mer. Detta ska och får bli min sista operation...ever!
Dina ord värmer gott/ puss...älskar dig/er med.

Trasdockan sa...

Ja det låter bra!, tack ;)