CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

1.9.09

1;a september

Jaha, så nu kan man börja räkna ner då.
Om 9 dagar fyller min dotter 26 år.
Om 15 dagar ligger jag där, nyskurad, in på bara skinnet i Descutan.
Om 16 dagar ligger jag skakande på ett operationsbord.
Om 20 dagar kommer min dotter "hem" från SF, för att hjälpa mig i 3 veckor.
Om 21 dagar kommer jag hem från sjukhuset, har ont och har det jobbigt.
Om 90 dagar får jag ta av mig korsetten, om allt går väl.
Då kan jag äntligen
Drömma om morgondagen, om att resa till min dotter i U.S.A, ta promenader, fönstershoppa på stan eller bara få bli ett nytt jag. Förhoppningsvis rak, och med en ny timglasformad figur, í korsettens spår.

Minnas gårdagen, och tänka på hur trist och tråkigt allt var. Hur fångad jag var i min "gamla" kropp och i min lägenhet.

Och jag ska leva idag. För bjuder livet mig på citroner igen, så ska jag bannemig göra en fruktig juice!

5 har något att säga:

Botchow sa...

WOHOO mamma! Thats the spririt! Bra skrivet!

Lav ya!

(jag vet att du vantar pa mitt samtal men jag ater frukosthihi)

Ljung sa...

GUD så härligt skrivet!!!

Blev ju nästan tårögd!!!

Behåll den kämpeglädjen året ut nu!!!

kram
lillasyster

Karin sa...

ska försöka hålla den...gulle er:-)
Lavya/

Trasdockan sa...

Åh jag instämmer med, så himla fint skriver...jag ryser. *Love it* Tänk va mkt du har framför dig nu. önskar att det gick fort så du får börja leva igen å alla din adrömmar slår in...den ena efter den andra. Som du kämpar.
1000 kramar! Tänker på dig ♥

NoOne sa...

Ååå,vännen Jag tänker såå på dig ♥ Du skriver så de tar tag i en,så vackert & ändå både sorgligt & glädjande...Ger svaga *Kraamar*