CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

10.9.09

Fick post idag som värmde...och skype

Jag undrade så, vad det var i det bruna, lite tjocka kuvertet. Slet upp det och blev helt paff. Det var en kort, som en nätvän, Carola, skickat.Hon önskade mig lycka till, inför min op.
Så jätteglad jag blev. Det värmde så himla gott. Tack snälla.
Hon gör korten själv och det är så vackert. Solrosen påminner mig dessutom om min dotter, för det är hennes favoritblomma. Kortet är så läckert, med solrosen som man nästan vill plocka.

Sen säger jag bara Skype. Hur bra är inte det! Tänk vad nära man kommer varann, trots att man sitter på olika sidor av jordklotet. Vi sitter 8 572 000 meter ifrån varann, ( johanna-San Fran och mormor-Göteborg)
Med Skype, blir det bara en halvmeter. Hur bra är inte det :)

En liten reflektion. Jag har köpt en T-shirt, som det står Beatles tryckt på framsidan, med en bild. Ett fynd för 30:-
De är ju i ropet nu, när de har uppdaterat alla deras skivor.
Min dotter sa igår att hon också har en T-shirt med Beatles-tryck.
Då funderade jag på, att när hon har sin T-shirt på sig, då är hon modern och inne. Men när jag har min på mig, (som liksom var tonåring på den tiden), tänker då folk att " oj, vad hon har fastnat i 60-talet. Snacka om att leva i det förflutna...vakna upp, det är 2000-tal" ?!

5 har något att säga:

NoOne sa...

Så härligt,dessa kort värmer verkligen i ♥ & de e såå vackra!
Härligt det ser ut att "tala" så :) Massa varma om än svaga *Kramar* från mig!

Trasdockan sa...

Åh va gullig hon är!! Man blir ju så himl aglad när ens vänner visar sin omtanke. Jättefint kort med å extra kul det var en solros :)

Karin sa...

visst är hon...:-)
kortet är så vackert.
varma kramar till dig med annmi.
och givetvis till tessilooo.

Lingon och lime sa...

Tack snälla karin för de vackra orden om kortet :-)

Karin sa...

jag älskar kortet...tack för tanken med solrosen:)