CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

1.12.09

2 månader har gått.

Nu var det en månad sedan jag sist skrev.

Det är nu 2 månader sedan min operation av ryggen. Ska tillbaks på röntgen och träffa läkare, den 15;onde dec.Får då vidare instruktioner.

Idag fick jag klartecken att jag får sova utan korsetten iallafall.
Det ska bli sååå skönt, att slippa skenorna i tyggen.
Det första jag gör på morgen är att hälla lotion i handen och massera ryggen, innan korsetten åker på igen. Nu slipper man kanske det, att ryggen är domnad. Förhoppningsvis får man tillbaks känseln där med. Ser fram emot min första natt utan den. Kommer nästan inte ihåg hur det känns!

Såret är jättefint och är numera bara ett fint streck. Det var fulare innan operation.
Det är lite konstigt när man tar på ryggen med, för numera känner jag inga knölar på ryggraden. Det gjorde jag innan.

Är numera ute och går 1-1½ timma varje dag...beroende på vädret.
Jag går och går och går...! Det blir en rejäl promenad och jag njuter fortfarande.
Att det är så skönt att gå !

Så livet fortsätter som vanligt.
Har inte julpyntat som innan heller, för jag vill inte förta mig med sånt. Då tränar och går jag hellre.
Blir ändå ingen jul här hemma detta året, då min dotter inte kommer hem till Sverige.
Varför bära lådor upp och ner från källaren och kanske göra något "dumt" med ryggen?! Det är det inte värt och julen kommer och går ändå.
Nu längtar jag bara till våren!

5 har något att säga:

Ljung sa...

Håller med dig.... bry dig inte om att bära lådor fram och tillbaka!! Sköt om ryggen istället, gå på dina promenader. Mycket bättre!!

Det kommer fler jular, eller hur. Och nästa jul får ni ju se till att palla er hit upp igen!!

kram kram!

Karin sa...

giiiivetviiis...längtar*

Botchow sa...

aw mamma da...ska ni inte ha gran heller? Ni far ju gora det lite julmysigt. Du far satta plutten i arbete! Puss!

Karin sa...

får se hur det blir:)

NoOne sa...

Åååå,va härligt att höra...Låter ju mysigt med promenader & såå skönt att du får slippa korsetten om natten Waoo..Härligt!! Gran?? Vaa é dé??? ;)
*Kraaam* vännen!!!