CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

4.1.10

Olika sorters glädje.

Det första som gjorde mig glad idag, var att min svårt sjuka syster, svarar på pencillinet hon fått.

Hon har sakta blivit starkare.
Idag har hon glädjande nog, suttit uppe i en stol ett tag.
Det är så skönt för henne, att ha blivit feberfri och lunginflammationen verkar ge med sig,
och att hon kan komma upp i sittläge ett tag.
Hoppas hon kan få lite andrum nu!

Vi har samlat till en DVD till henne, hon fyllde ju 60 år för inte så länge sen.
Den har min bror kopplat in, plus att hon har en hel låda med filmer att se.
Hon blev så glad och detta gladde oss alla.
Min kära syster...pussar o kramar till dig hela tiden.






Fick även ett annat telefonsamtal idag, som gjorde mig glad.


Jag har varit dagmatte i flera års tid, till en lite svart pudelkille, vid namn MILOU
eller "milosan" som jag sa, när jag gullade med honom.
Har haft honom i två olika perioder.

Han var valp, när jag blev dagmatte för honom. Jag hade honom i 3 års tid.
Sen fick matte o husse barn och Milou försvann i några år.

Jag flyttade till ett annat ställe under tiden och en dag ringde matten, och undrade om jag ville ha Milou igen.

Jag passade Milou ytterligare ett tag, tills det var dax för barn nr 2.
Åren gick och idag ringde matten igen.

Nu var Milou 10 år gammal...gråhårig och stel i sina leder, så han äter medicin mot det.
Husse o matte har fått ytterligare ett barn.
Och jag har blivit opererad och flyttat, som de inte visste om.

Nu ska de resa bort en vecka, och kom att tänka på mig.
Blev så glad. Ska bli så roligt att träffa lilla "milosan" igen.
Han ska bo hos mig, från en fredag till lördagen efter,
i slutet på januari.
Lilla söta Milou!
Nu måste det ju bli promenader för mig,
och inget fuskande.

3 har något att säga:

Ljung sa...

Härligt med glädjen! Pussar och kramar också min stora stora syster!

Kul att du får gosa med Milousan igen också!

som sagt.. 2 olika slags glädje!

Karin sa...

...finns nog fler ändå...:-)

NoOne sa...

Blir alldeles varm i ♥ vännen...
*Kramar Om*

Psst..Nu finns bilden på Goe i bloggen....Såå vacker!
1000-Tack för att jag fick beställa :)