CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

4.6.10

Student...

Idag har jag varit och kollat på när de tar studenten.
Underbart väder, perfekt och lagomt varmt. Sol och glada människor.


När jag ser hur kul de har,efter att ha studerat till det som de vill bli, blir jag lite avis.


Hade jag varit ung idag, skulle jag med studerat till mitt önskeyrke.
Helst ett där man tjänar pengar med.
Jag gick ur skolan -69-70, och på den tiden var det bara så ute, med student. Det var fortfarande Love and Peace som gällde.
Det var nästan ingen i min klass som studerade på gymnasiet, utan det var jobb som gällde, direkt efter skolan.Och det var lätt som tusan att få.
Önskar man hade haft mer drive i sig då. Men vem tänkte på framtiden liksom, när man var 16 år.


Därför har jag hjärntvättat mina barn, att försöka bli, det dom verkligen vill bli.
Inget fel på att jobba på McDonalds, men har man drömmar att bli något, varför stå där. Det kan man göra för att få pengar och klara sig, ett tag.
Iallafall, så lite avis är jag, för de har sin framtid framför sig, och kan göra nåt med den...!
Man början nog bli gammal, när man har såna tankar...:)

0 har något att säga: