CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

22.6.10

Samma tidning...!

Detta är bara för kul att läsa.

I en massa TV-serier, reklam och filmer, använder de exakt samma tidning, som rekvisita. Lägg märke till fotot som syns tydligast på tidningen, i bilderna nedanför. Den återfinns i alla dessa filmer och serier.
Lite lustigt att Ed O’Neill, läser samma tidning både i Våra värsta år och i Modern Family,  fast det är olika år. De hade t.o.m den tidningen i Desperate housewifes.




Den återfinns i början på denna reklamfilm, vid 0,11 ( som för övrigt är jättesött)



Visste ni också att det finns ett skrik som återkommer i film efter film,
ända sedan 1951, som filmskaparna använder?!
Detta visste min son, han är 19.!! Och jag har aldrig hört talas om det.
Det kallas för Wilhelm Scream
Det fanns t.o.m på wikipedia/Wilhelm_scream


Ett smakprov från en massa filmer...


Så från och med NU, kommer jag inte kunna se en film, utan att tänka på detta!!
Om det töntiga skriket är med, när nån skriker, eller om nån  läser en tidning, så givetvis,
kollar jag efter just DEN tidningen.

4 har något att säga:

NoOne sa...

Aha :)

Psst...Midsommarbilden i min blogg är den du gjort,det vet du va'??

I L♥VE IT!!!!!! /Kraam från mig i ☼

Karin sa...

jodå, det såg jag:-D

NoOne sa...

Bra :) &...Det står ju i & för sig mé *fniss*

/Kram

sarah sa...

Näää...mäh, kan dem inte göra en ny ynklig tidning? Snälla nån :-)