CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

8.4.11

01. Dagens tema-Min favoritlåt

 29-dagars temat  jag skrev om, kör jag igång med NU.

Idag är det alltså Min favoritlåt som gäller.

Nu är det så att jag är gammal som gatan,
så jag har många favoritlåtar efter typ sekler...haha.
Nejdå, riktigt såååå gammal är jag inte, men jag tänkte,
att den låt som först poppar upp i skallen, får vara numero ett.

Och det blev givetvis, för de som känner mig.......tadaaaaaa........denna....



Jösses, vad jag älskade denna låten, och gör än...!
Det finns nog ingen låt som jag drömt till så mycket.
Var jag inte kär i någon, så blev jag nästan kär, bara för låtens skull.

Det är världens banalaste låt...men "superromantisk" är den....
...eller nej...inte romantisk... för det som är knäppt är ju att låten är ju skiiiiitsorglig... egentligen......

( Den andra låten jag tänker på direkt är  Gary Moore "still got the blues"
men det får bli George M, eftersom det var den låten som först kom i skallen.)

Egentligen är det svårt att säga en favoritlåt...för är det med favoritbandet idag,
är det med favoritartisten eller bästa favoritlåten i bästa filmen.....??!!
Det är lika nog svårt att tävla i musik, som att nämna bästa favoritlåten.

därför får det bli gamla George M för mig,
för den låten har jag aldrig tröttnat på, och den låten framkallar nånting hos mig....
..varma känslor, minnen, kärlek...jag skulle kunna gråta till den låten just nu
och le genom tårarna...
...kanske är just så, för det var min lyckligaste och roligaste tid just då, i livet.

  50's heaven    och  Fabulous life of Panini har också bloggat med detta tema.

4 har något att säga:

Ljung sa...

jaaaa, men gud!!! KLART att du väljer den låten!!! När du frågade förut så visste jag inte, men nu blev det ju solklart att det är just DEN som du väljer!!!
Vi pratade ju till o med om det bara för några dagar sedan! Om hur johanna reagerade osv när låten kom på radion eller tv'n! haha

Ska bli kul att följa detta!!
kram
lillasyster

Karin sa...

haha..johanna sa detsamma som dig...givetvis..haha

NoOne sa...

Härligt :)
Jag minns Faith...

Karin sa...

<3<3<3