CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

5.9.09

Michael Jackson’s Tribute Portrait

klicka på bilden så blir den stor !

Michael Jackson var en stor idol för mig. Jag har alltid älskat hans musik och dans.Det var så sorgligt när han gick bort och givetvis blev jag mycket chockad.

Jag satt och kollade på nätet exakt när det hände, när nyheten kom ut. I flera timmars tid var det osäkert, hade det hänt eller inte. Jag hade hur många webbsidor uppe som helst, för att få reda på fakta. Givetvis sms;ade jag min syster och min dotter på en gång. Syrran låg och sov och min dotter Johanna, (bor i U.S.A.) var ute i ett köpcentra. Först trodde hon mig inte, men till slut gick det upp för henne med.

Nu finns det en konstnär som skapar ett porträtt, där varje prick i porträttet är en fan till MJ.

Man måste signa sig och verifiera sin mejladress. Sen får man ett nummer på pricken i porträttet. Man kan sedan, när det är klart, ta pilen över porträttet och pricken, och se sitt namn. Jag har prick nummer 7690. Var i porträttet det hamnar, är inte klart än. Jag kommer att se det på "min sida" sedan.

Porträttet har precis börjat att skapas. MJ;s barn har de första prickarna, som ska sitta i centrum på MJ;s hjärta.

Syrrans prick har redan blivit placerat och det sitter på MJ;s näsa.



Så här står det om konstnären;

About the Tribute
David Ilan is a celebrity artist who uses only hand-drawn dots to create his portraits, a technique called pointillism. He has worked with some of the biggest celebrities in the world for over a decade.
In 2007, David decided he wanted to do something more meaningful with his artwork. He came up with the idea of having every dot in his drawings connect to a real person. Each person who becomes part of the drawing is also given the opportunity to attach a message to their dot. Every dot project has a charitable wing. People sign up for their dot online for free. A dot is not drawn on the canvass until someone signs up for it.


Upon hearing the shocking and sad news of his passing, I contacted David Ilan immediately and asked if he would be interested in creating a work of art for Michael’s fans, where everyone could get a dot in the portrait in their name and attach a personal message. It is a way for people to be part of his life's story and play an important role in the making of a most unique work of art that pays tribute to a true legend. It gives fans something positive to do at this time, and transform millions of people from spectators to participants.



about the tribute

http://www.michaeljacksontributeportrait.com/abouttribute.php

hur det fungerar

http://www.michaeljacksontributeportrait.com/howitworks.php

om konstnären

http://www.michaeljacksontributeportrait.com/aboutartist.php



Jag tycker alla som älskade honom, absolut ska signa sig.
R.I.P

3 har något att säga:

Ljung sa...

Bra inlägg... ALLA som brydde sig om MJ borde signa sig för detta. Med miljoner prickar som bevisar de miljoner fans han har över hela världen!!!

Min prick - 5152 - är jag stolt över!!

Karin sa...

måste ju skicka vidare liksom:)

NoOne sa...

Åååå...Jaaaa ♥!!!!
Här är en Michael Jackson fans i stoora mått!!!!