CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

12.10.09

14 dagar har gått och jag är så pigg!

Natten till igår, åkte ju Johanna hem. Så söndagen var ett bottennapp. Trist dag.
Tog mig i kragen och gick och handlade helt ensam, för första gången. Inget folk i affären en söndag. Skulle inte ha tunga saker heller, för då hade jag inte gått.
En paprika, nötfärs, hamburgerbröd och lite persilja. Tog griptången med mig, för jag visste att paprikan låg långt ner i hyllan. Tänkte att folk får väl glo, när jag greppar min paprika med en griptång:) Det gick jättebra.
Vaknade upp till en underbar måndag. Kände mig jättepigg. Duschade och blev en ny människa. Sminkade mig t.o.m och lockade håret.
Mår urbra idag. Längtan efter Johanna finns därinne hela tiden.
Mamma kom och vi tvättade i tvättstugan.
Sen skjutsade hon mig till distriktsköterskan, för att lägga om ryggen.
Så här ser min rygg ut nu, 14 dagar efter op.I stort sett hela ryggen är snittad.
Av förklarliga skäl fick han t.o.m göra en liten sväng längst ner.
Annars hade jag haft en klyfta upp till axlarna...vilken syn!!


Att gå i och ur bilen, var dock ett dilemma. Det gick bara inte...ett tag tog min( lilla) mamma ett grepp, runt på mig och skulle lyfta in mig i bilen. Vi skrattade så tårarna rann. Hon...skulle ta mig som är dubbla henne liksom! Men in kom jag, till slut. Bil ska jag inte åka mer...det var jobbigt!

Senare pratade jag med Johanna på Skype. Resan tillbaks hade gått bra.

En otroligt pigg dag. Har varit uppe hela dagen, intog inte sängläge nån gång.

Detta bara 14 dagar efter op...det bådar gott.

3 har något att säga:

NoOne sa...

Jag är imponerad!!!
*Kraam*

Karin sa...

hehe...av såret...det är långt, eller hur:-d kram/

Trasdockan sa...

Jisses vilket ärr...aj det "ser" ont ut! Hihi va gulliga ni är, härligt att kunna skratta tills tårarn akommer när allt är som det är för dig nu vännen, stor kram! Va duktig du är!!