CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

8.10.09

8-9 dagar efter op.

Fick för mig att sluta med mina värktabletter och sånt igår, onsdag. Tog bara ett piller klockan 06.00. Sedan dess har jag inte tagit nåt alls, på 2 dygn!
Kör hellre med vanliga alvedon, men inte ens det, har jag tagit.
på onsdagen, så tog jag också min första dusch hemma, kl.halv 9 på morgonen. Kändes lite otäckt. men allt gick bra.
På middagen kom sjuksköterska och skulle lägga om, men allt såg bra ut, trots duschen.
Var duktig, och var med Johanna upp och ner i tvättstugan flera gånger.
Så nu har jag verkligen gått i trappor.
Idag, torsdag, har jag först varit på kondis och köpt en godiskaka, sedan har jag varit inne på Willys och handlat kyckling och stått i kö och allt.
Efter det gjorde jag middag till oss 4...har hunnit med att se DVD-film, "Changeling", mycket bra...och sedan var jag totalt slut och somnade i soffan.
Har det annars obekvämt, det klämmer och har sig. Det är inte smärtfritt alls detta. Natten är värst. Vill bara slänga allt, men får stå ut. Men det tar redan på "nerverna"
Fick för övrigt min operationsberättelse idag på posten.
Mycket intressant att läsa varje steg under op.
Nyheter var, att när de öppnade mig, såg de att ett stag hade gått av. Blev helt paff!! Hur i hela friden?! Hur kan ett stag gå av!?
Min rygg, som är utan svank, kallas "flat-back".
Vad som gjordes på mig var, bl.a en Smith Pedersen-osteotomi
Det fullständiga namnet är ; Utvidgad fusion och dekomprssion, samt bakre osteotomi ad modium Smith-Pedersen.
Instrumentet som saknades, då op blev uppskjuten, heter Click-X-instrumentariet.
Verkar som op gått bra iallafall.
Johanna och David var i Göteborg idag. Vill bara meddela att min korsett, som faktiskt heter "bodybrace" har hittat hem...de hade varit på SS och hämtat hem den, eftersom den glömdes när jag åkte hem.
Så nu ligger den där i hörnet igen...!

5 har något att säga:

Unknown sa...

Vad duktig du är:-)

Kraaaaaaam// Misan

Karin sa...

tackar:-)

Lingon och lime sa...

Du är DUKTIG vännen. Stolt över dig

NoOne sa...

DU är Fantastisk!!!*Kraam* vännen ♥...

Karin sa...

tack så mycket och kram/