CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

8.12.10

Beatles...flashback...

De var mina allra första idoler.
Sov-rummet hemma var klädd, med Beatles elefantbilder från tidningen Bildjournalen.Inte bara jag älskade dom, utan hela familjen.
Jag gillade John Lennon mest, av de fyra, för man skulle liksom gilla nån bäst, på den tiden.

Första minnet jag har från dom, är 1963, i ett TV-program som hette Drop-in.
Andra starka minnet jag har är bio-filmen "Help" 1965, som var var och såg på.
Åh, vad snygga, fräcka och häftiga de var!!
Gillade dom genom hela deras karriär, och även sedan när de gick isär, och var för sig.
Även om de flummade ut ibland...

Idag uppmärksammar jag, att det är de 30 år sedan John Lennon blev mördad.
En sorglig händelse, som blev samma chock som när Michael Jackson gick bort.
RIP John Lennon


2 har något att säga:

NoOne sa...

Åh,jag minns när min storasyrra lyssnade på Beatles :)
Fruktansvärt att han blev mördad :(

/Kram vännen min!!!!

Karin sa...

hemskt...!kraaam