CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

2.2.11

Grym...

Måste säga att den som inte ser på SVTs  The pacific ( länk, kolla videon) missat något.
Del 6 gick nu ikväll, och serien är grymt bra, men så är det också Tom Hanks, Steven Spielberg och Gary Goetzman  (Band of Brothers), som ligger bakom den.


Det sas innan den började, att ska man se på en verklighetstrogen film om kriget, ska man se den.
Tycker den är otroligt bra gjord, man känner skräcken och rädslan som de kände...och i den finns det inga amerikanska hjältar, utan bara skräckslagna, skiträdda pojkar.
Ben sprängs bort, de har skräck i ögonen, de blir iskalla, åker på psykoser och de är skitiga, törstiga, rädda, chockade och blodiga. De pinkar på sig, kräks och den visar verkligen hur det kunde vara.


Jag får nästan ont i magen av vad de fick stå ut med. Och de är väl lika i alla krig...!
Grymt bra serie, trots att det är krigsfilm...eller snarare ett krigsdrama. Den bästa om kriget som jag sett!
Stor miss för er som inte följer!



 Photobucket

4 har något att säga:

NoOne sa...

Jaa,jag håller med dig.....

// Kram från mig i Hjo ☼

Ljung sa...

Missat den helt... inget jag hört talas om eller märkt skulle vara på.

Synd....

Karin sa...

visst är den, annmi:D
Lena, du missar ju allt...t.o.m David hade hört talas om den när de var hemma.

kungen o majkis sa...

Hallå Karin :-), jag skrev om garnet i en kommentar i ditt förra inlägg ;-)! Tyvärr hade inte tanten garnet kvar, hon hade bytt ut delar av sortimentet...och hon kom inte på vad det kunde ha varit för garn :(! Har dock för mig att det var ett angoragarn! Ha en go schlagerkväll :-)!