CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

11.4.11

04. Dagens tema– en låt som gör mig ledsen

29-dagars temat   gäller idag en låt som gör mig ledsen.
Ojoj..hade en del att välja på där. Det finns så otroligt många låtar och artister som berör mig djupt.
Ta bara Michael Jackson - Childhood  som har ord som berör otroligt.
Eller Leave Me Alone  som berör mig på ett annat sätt, då han skriker ut sin frustration av att vara villebråd, vilket gör mig ledsen att han ens behövde freda sig.

Eller Christina Aguileras - Hurt  ....eller Oh Mother  otroligt smärtsam och fylld av känslor, om en mamma som blir misshandlad. Hon sjunger så med känsla, Aguilera.
Jag har en hel bunt till med låtar, allt från Jenifer Hudson till U2 till banala James Blunt.

Well well, jag testade tårflödet och det blev följande video som vann,
tårarna flödade som mest där....



Även Gary Moore gick ur tiden för ung, endast 58 år gammal, i februari i år.

Checka gärna in dotterns och syrrans teman med.

2 har något att säga:

Ljung sa...

Fantastiska låtar!!!!

Childhood blev det för mig!

NoOne sa...

Den är ju såååå bra vilket gitarrlir :)
Detta är känsla dé /Kraaaaam